Inte frid och fröjd

Ja, vad ska man säga? Känslorna svänger fortare än jordens snabbaste farkost :( Det är verkligen inte roligt att ha diagnoser som påverkar ens känslor och mående men nu har jag ju det, bara att göra det bästa av det :/ Mina diagnoser är personlighetsstörning, ADD, depression och ångest.. Dem påverkar min vardag väldigt mycket, speciellt när det kommer till att umgås med familjen och vänner eller snarare när jag inte kan göra det :( Då blir jag orolig att jag gjort nåt fel, att dem inte vill träffa mig och såna negativa saker :( Sen när det kommer till min pojkvän så är jag jäkligt svartsjuk vissa dagar, väldigt "off", väldigt krävande på bekräftelse och sånt :( Mina känslor kan verkligen svänga från en sekund till nästa.. Sen min ångest ska vi inte tala om när den kommer på besök , vilket den gör typ dagligen :( Då får jag svårt att sitta still, svårt att koncentrera mig och ont i bröstet å huvudet.. Min depression framträder mest genom att jag har svårt att se glädje i saker som förut var roligt, ingen energi att direkt hitta på nåt och allt känns rätt hopplöst.. 

Men har även mina bra dagar, dagar jag knappt märker av mina diagnoser alls :) Dagar när jag känner mig som en människa, som Emma.. Så allt är inte negativt även om det blir väldigt stor del negativitet i livet.. Men jobbar på att få det bättre och tycker det sakta går framåt :) En dag ska jag styra mina diagnoser och inte dem mig :) 

Tjingeling så länge :) (null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pemmisemmis.blogg.se

Hejsan :) Detta är en blogg som kommer handla om mitt liv och det som händer i det :)

RSS 2.0